Dyrektor Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Gołdapi ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze: główny księgowy w Zespole Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Gołdapi.
- Nazwa i adres jednostki: Zespół Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Gołdapi, ul. Wojska Polskiego 18 19-500 Gołdap
- Stanowisko pracy: główny księgowy
- Wymiar etatu: 1 etat (40 godzin tygodniowo)
- Wymagania konieczne:
- posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz innych państw, których na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- prawo do korzystania z pełni praw publicznych;
- pełna zdolność do czynności prawnych;
- brak prawomocnego skazania wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo skarbowe bądź przestępstwo z oskarżenia publicznego;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
- spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3 – letnią praktykę w księgowości,
- ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6 – letnią praktykę w księgowości,
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:
- Biegła znajomość ustawy o finansach publicznych i rachunkowości;
- Biegła znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych;
- Znajomość przepisów z zakresu prawa samorządowego, kodeksu postępowania administracyjnego, zamówień publicznych, prawa pracy;
- Posiada umiejętności sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;
- Umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym w programach księgowych, sprawozdawczych i bankowych;
- Znajomość zasad sporządzania sprawozdań budżetowych, z operacji finansowych oraz sprawozdań finansowych;
- Znajomość zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych;
- Doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego;
- Nieposzlakowana opinia;
- Odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań;
- Umiejętność podejmowania samodzielnych decyzji;
- Umiejętność współpracy w zespole;
- Odporność na stres;
- Komunikatywność.
- Zakres obowiązków:
- Prowadzenie rachunkowości jednostki organizacyjnej zgodnie z określonymi ustawą zasadami rachunkowości, polegające na sporządzaniu, przyjmowaniu, obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający:
- właściwy przebieg operacji gospodarczych i finansowych pod kątem ich zgodności z planami finansowymi i zaangażowaniem oraz ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostek objętych obsługą,
- nadzorowanie prac związanych z rachunkowością, wykonywanych przez pracowników Zakładu,
- bieżące i rzetelne prowadzenie księgowości oraz terminowe sporządzanie okresowych analiz, w sposób umożliwiający przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
- sporządzanie sprawozdań z wydatków i dochodów obsługiwanej jednostki, z dokładnością do rozdziału i paragrafu oraz bilansu rocznego,
- wycenę aktywów i pasywów, rzetelne ustalenie wyniku finansowego z zachowaniem przepisów o rachunkowości, sprawozdawczości i finansach publicznych,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych przy użycia komputera i profesjonalnych programów, w sposób zapewniający ochronę danych przed niedozwolonymi zmianami, uszkodzeniem lub nieupoważnionym rozpowszechnianiem.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki, w sposób zapewniający:
- prawidłowość umów zawieranych przez jednostki pod względem finansowym,
- przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- rzetelne uzgadnianie sald, terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
- prawidłowy obieg dokumentów i dyspozycji rodzących konkretne skutki finansowo – ekonomiczne,
- przestrzeganie zasad celowego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi z uwzględnieniem reguły uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów.
- Dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych w sposób zapewniający:
- wykonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów przedkładanych do księgowania w powiązaniu ich z planami finansowymi, zaangażowaniem oraz zasadami gospodarności i celowości oraz właściwym gospodarowaniem powierzonym mieniem,
- przeciwdziałanie przypadkom naruszania przepisów o dyscyplinie finansów publicznych,
- wykonywanie bieżącej kontroli operacji gospodarczych i finansowych jednostki stanowiących przedmiot księgowań.
- Opracowywanie, wspólnie z kierownikiem jednostki objętych obsługą, planów dochodów i wydatków, sprawozdań z wykonania budżetów, sporządzanie sprawozdań z wykonania planów finansowych tych jednostek oraz analiz okresowych z wykorzystania środków i prognozowanych zmian w roku budżetowym, fachowe doradztwo, instruktaż w zakresie planowania, szczególnie w przygotowaniu niezbędnych danych do sporządzania wniosku budżetowego do projektu planu finansowego.
W tym zakresie zobowiązana jest do znajomości przepisów, do systematycznego szkolenia i wdrażania się w aktualnie obowiązujące przepisy zarówno z zakresu spraw budżetowych jak i merytorycznych stanowiąc podstawę realizacji dyspozycji finansowych.
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont dla danej jednostki, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.
- W zakresie rozliczania podatku od towarów i usług:
- Prowadzenie rejestrów zakupów i sprzedaży towarów i usług objętych ustawą o podatku od towarów i usług,
- Terminowe wystawianie faktur VAT z tytułu dochodów i wydatków podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług,
- Systematyczna kontrola wpływu dochodów i realizacji wydatków podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT w celu terminowego wystawienia faktury VAT,
- Dekretowanie i ewidencja księgowa deklaracji VAT z zastosowaniem klasyfikacji budżetowej,
- Comiesięczne rozliczanie VAT, sporządzanie scentralizowanej deklaracji podatkowej VAT oraz pilnowanie terminowości składania deklaracji VAT,
- Współpraca w zakresie centralizacji rozliczania VAT z osobami wyznaczonymi do rozliczania VAT w jednostkach i zakładach budżetowych, w szczególności z głównymi księgowymi tych podmiotów,
- W zakresie związanym z płacami:
- Sporządzanie list płac dla pracowników.
- Wystawianie zaświadczeń o zarobkach.
- Dokonywanie rozliczeń ZUS, przekazywanie do ZUS dokumentów rozliczeniowych pracowników.
- Prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny – własnoręcznie podpisany przez kandydata;
- CV (życiorys) z dokładnym opisem przebiegu nauki i pracy zawodowej – własnoręcznie podpisany przez kandydata;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (Załącznik nr 1);
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz ewentualnie zdobyte kwalifikacje zawodowe;
- w przypadku obywateli innych państw zgodnie z IV pkt 1 niniejszego ogłoszenia kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa zgodnie z wymaganiami;
- kserokopie dokumentów potwierdzających zatrudnienie i staż;
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach itp.;
- oświadczenie kandydata korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie lub zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia stwierdzające, że stan zdrowia kandydata pozwala na zatrudnienie na stanowisku głównego księgowego;
- oświadczenie dotyczącego ochrony danych osobowych (Załącznik nr 2).
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- praca związana z obsługą komputera powyżej 4 godzin dziennie powiązana z obsługą urządzeń biurowych;
- praca w biurze zlokalizowanym na I piętrze w budynku (winda od 01.09.2022 r.)
- praca na cały etat,
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony, z możliwością późniejszego zatrudnienia na czas nieokreślony,
- bezpieczne warunki pracy.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- Termin i miejsce składania dokumentów:
- Osoby ubiegające się o zatrudnienie powinny złożyć dokumenty aplikacyjne w sekretariacie Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Gołdapi ul. Wojska Polskiego 18, 19-500 Gołdap lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu) w zamkniętej kopercie z napisem:
,,Nabór na stanowisko główny księgowy w Zespole Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Gołdapi” do dnia 25.07.2022 roku do godz. 1000.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV należy opatrzyć klauzulą:
,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Zespół Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Gołdapi moich danych osobowych, zawartych w dokumentach aplikacyjnych, w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (DZ.U.UE.L.2016.119.1.), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
- Dokumenty, które wpłyną do Zespołu po terminie wyznaczonym w ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane.
- Z kandydatami spełniającymi wymogi formalne przeprowadzona będzie rozmowa kwalifikacyjna.
- O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej http://zpewgoldap.bip.gov.pl/, w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Gołdapi oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Gołdapi przy ul. Wojska Polskiego 18.
Dodatkowe informacje o naborze można uzyskać pod numerem telefonu 87 615 11 60.
W przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie zobowiązany do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów wymaganych dokumentów.
Dyrektor
Zespołu Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Gołdapi
Anna Kuskowska
Gołdap, dn. 15.07.2022 r.